Samizdatová skripta

objekt


Objekt je konkrétním výskytem (instancí) třídy

Takže Kočka je třída a mám-li kočku, která se jmenuje Tonda, tak Tonda je objektem (=instancí) třídy Kočka.

Objekt

Proměnná
je součástí objektu
mohou to být proměnné udržující informace o jeho stavu.
Metoda
je procedura či funkce spojená s objektem a obvykle měnící jeho stav.
Zpráva
objektu je možné zaslat zprávu, která obsahuje informaci o tom, co a jak má objekt provést.
zaslání zprávy objektu je většinou implementováno jako volání metody objektu s parametry.
Konstruktor
metoda, kterou má v některých jazycích každá třída
v některých jazycích se automaticky volá při vytváření instance třídy – slouží k vytvoření instance třídy (tj. vytvoření objektu dané
třídy
inicializuje počáteční stav instance třídy, což znamená přiřazení počátečních hodnot proměnným, alokace (= vyhrazení místa a adresace) paměti například pro pole atd.
konstruktor hlavně dosazuje odkaz na VMT (Virtual Method Table – obsahuje adresy metod); všechno ostatní mohou dělat obyčejné procedury a funkce, ale toto ne
Destruktor
metoda (objektu), která se provádí na konci života objektu (instance třídy), před tím, než se odstraní jeho záznam z paměti
měl by obsahovat kód pro uvolnění zdrojů, které byly alokovány v konstruktoru, případně dalších, které byly alokovány za dobu existence objektu

Vlastnosti objektů


upravit odstranit css

NAVRCHOLU.cz